מוסך מורשה לא באמת יקר יותר

 בעוד הרבה חושבים שמוסך מורשה יקר ביחס למוסכים שאינם מורשים, במאמר זה נרצה לטעון שלמרות הדעה הרווחת – ההפך הוא הנכון. אז מדוע כדאי לבחור במוסך מורשה? בואו נתחיל.

 

הטיפול לפי הוראות יצרן?

מוסך מורשה עובד לפי הוראות יצרן. בכל פעם שאתם נכנסים עם הרכב לטיפול, מתבצעת בדיקה מול בסיס הנתונים של היצרן, אילו חלפים צריך להחליף ואילו שמנים צריך להחליף.

 

מוסך מורשה ממליץ לעבוד לפי הוראות ובדיקות קפדניות שדורש היצרן. לכן, הצעת המחיר הראשונית תמיד תהיה על פי הוראות אלו.

כלומר, תכלול את כל החלפים והשמנים שיש להחליף ברכב בק״מ נתון.

הלקוח, שהוא הבעלים של הרכב, יכול להחליט לבצע רק חלק מהוראות היצרן ולבקש מהמוסך להוזיל את עלות ההצעה.

 

חשוב לזכור: תמיד תשוו הצעה להצעה. תפוחים לתפוחים. אם קיבלתם שתי הצעות מחיר לטיפול, משני מוסכים שונים, תבדקו האם הן שוות. האם בשתיהן יש את אותם חלפים ואותה עבודה. אם זה אותו מוצר, תשוו מחירים. אם גיליתם שהצעה אחת יותר זולה משמעותית, חפשו מה החסירו ממנה.

 

אין קסמים בעולם המוסכים. אם משהו יותר זול, כנראה שיש לזה סיבה.

 

הרכב משלם את המחיר

בטיפול חסר, אתם מקבלים טיפול יותר זול ובעל המוסך שומר על הרווח שלו. לכאורה כולם מרוצים. רק לכאורה. בפועל, הרכב שלכם ״משלם״ את המחיר. לא כל המכלולים ברכב שלכם קיבלו את התחזוקה לפי הוראות יצרן וההסתברות לשבר גדלה.

 

בנוסף, גם האפקטיביות של אותו מכלול יורדת. רכב הוא מערכת כלים שלובים – אם מכלול אחד עובד פחות טוב, הוא ישפיע על כל המערכת. אצלנו בתכלת, אנחנו מוסיפים עוד שכבות לטיפול שדורש היצרן. אלו הם רכיבי רשות בטיפול הכוללים, בין היתר, חיטוי מערכת מיזוג, כיוון פרונט וכו׳. בממוצע, רכב נכנס פעם אחת בשנה למוסך לטיפול וכדאי לטפל בו כמו שצריך.

 

העדיפו חלקים מקוריים

התפיסה שמוסך מורשה זה אוטומטית חלפים מקוריים – לא נכונה. מוסך מורשה מחוייב להציע ללקוח את האפשרות לרכוש חלקים חלופיים. הסיבה שאנחנו, במרכז שירות תכלת, מעדיפים חלקים מקוריים קשורה לרמת השירות שאנחנו מספקים ללקוח. כאנשי מקצוע שמטפלים ברכבי מאזדה ופורד, אנחנו מכירים את התופעות הקיימות לעיתים בחלקים חלופיים.

 

חלק מהמותגים החלופיים יכולים להיות מעולים. ברמת איכות של חלק מקורי. וחלקם, על אף שמיוצרים ברישיון, יכולים לעבוד קצת פחות ממושלם. למשל, חלק מהבלמים החלופיים, על אף שיעבדו תקין ובצורה בטיחותית, ירעדו או ישרקו. בקרת האיכות בין יצרני החלפים השונים אינה אחידה. בנוסף, ישנה גם תופעה של זיופים. יצרני חלפים שמוכרים חלפים למאזדה או פורד, אך לא קיבלו רישיון מהיצרן לעשות זאת. חלפים כאלו יכולים להוות סיכון בטיחותי.

 

לעומת זאת, כאשר אנו רוכשים חלפים מקוריים מהיבואן הרשמי עבורכם, אנחנו יודעים שהחלק עבר בקרת איכות קפדנית אצל יצרן הרכב וההסתברות שיהיו שריקות, רעידות או תופעות אחרות – שואפת לאפס. ככה אנחנו בטוחים שכל החלפים שהחלפנו לכם ברכב בזמן הטיפול או תיקון התקלה, עברו בקרת איכות קפדנית ואתם יוצאים מרוצים. זיכרו, החלקים האלו צריכים לעבוד לפעמים כמה שנים ברצף עד שמחליפים אותם שוב.

 

תקן מקצועי של היצרן

בואו נודה, כשאנחנו נכנסים למוסך, כל מוסך, אנחנו רוצים שהמכונאי, החשמלאי והפחח יהיו מקצועיים. אף אחד מאיתנו לא אוהב לשלם על תיקון לבעיה שאינה קיימת ברכב. בנוסף, אנחנו רוצים שהתקלה תתוקן בצורה מדויקת. שיחליפו רק את החלפים והחומרים שצריך ברכב נכון לאותה תקלה מסוימת או לק״מ מסוים.

 

במוסך מורשה המקצועיות מוכתבת מהיצרן בחו״ל ונאכפת על ידי היבואן באמצעות ביקורות תקופתיות והכשרות מקצועיות. המכונאים שלנו במרכז שירות תכלת, מחוייבים לשמר רמת מקצועיות לפי תקן יצרן. מה זה אומר? ובכן, שכל מכונאי וחשמלאי נדרש לבצע הכשרות תקופתיות אצל היבואן. אנחנו נדרשים להכיר כל רכב מאזדה או פורד על בוריו. במוסך מורשה, אין לנו את האפשרות להגיד ללקוח: ״אנחנו לא יודעים איך לתקן״. בין שמדובר בבעיה מכנית או חשמלית.

 

בנוסף להכשרות כוח האדם, אנחנו גם מקבלים תמיכה מהיצרן. לעיתים, מגיע רכב עם תקלה נדירה וצריך לערב את הצוות המקצועי של היצרן בחו״ל. במקרה כזה, המכונאי או החשמלאי שלנו יוצר קשר עם היבואן והיצרן, ויחד אנחנו מנסים להבין איך לתקן את התקלה. היצרן הוא זה שתכנן את הרכב, ייצר את החלקים והרכיב אותם, כך שהוא הגורם הכי מקצועי בעולם לאותו סוג רכב מסוים.

 

מכלול המכשירים שיש לנו כולל מחשבים יעודיים לזיהוי תקלות ברכבים מודרנים. כל יום מתקבלות הנחיות מהיצרן לגבי רכבי מאזדה או פורד, עם תובנות מכל העולם אותן מרכז היצרן. כלי עבודה נוסף שלנו הוא אתרים טכניים עם הסברים מפורטים על כל רכב ומכלול. לסיכום, במוסך מורשה תכלת אתם מקבלים מעטפת טכנית מלאה לטיפול ברכב, פתרון תקלות ותיקוני פחחות לאחר תאונה.

 

בואו נסכם את המאמר. כפי שהסברנו לעיל, העלות של מוסך מורשה אינה גבוהה מזו של מוסך אחר. זאת, בתנאי שאנחנו בודקים בהצעות המחיר שקיבלנו שהן שוות. שזה אותו מוצר. אותם חלקים, אותה עבודה ואותם חומרים. תשוו תפוחים לתפוחים. אם קיבלתם הצעה זולה משמעותית, זיכרו, כנראה החסירו משהו מהוראות היצרן. במקרה כזה, זה הרכב שלהם שישלם את המחיר.

 

אם אתם מחפשים מוסך מורשה קרוב, עם ותק של שנים בטיפול, תיקון תקלות ותאונות ברכבי מאזדה ופורד – בואו תנסו אותנו: מרכז שירות ״תכלת״ – האצ״ל, 10, ראשל״צ.

לתיאום טיפול

השאירו לנו פרטים ונחזור בהקדם עם תור לטיפול!

דילוג לתוכן